dinsdag 27 september 2011

Interviews en conclusies

Voor Persuasive groepsopdracht zijn er vier interviews gehouden. In het pdf document kunnen de interviews ingekeken worden. de tekst hieronder laat echter zien wat wij geleerd hebben van de interviews.
Alle_interviews.pdf


Waarden van de doelgroep

De experience die onze groep wil creëren speelt zich af tijdens de Zoom Experience. Hiermee worden meteen enkele lijnen gelegd. Het gaat hier om een amateur/ hobby beurs. Er komen hier ook professionals langs, maar het is toch vooral een moment voor fotografen om ervaring op te doen, nieuwe dingen te leren en vooral om te experimenteren.

De doelgroep waar we ons op richten zijn dan ook hobby/ amateur fotografen. Om meer inzicht te krijgen in wat zij belangrijk vinden, zijn er vier interviews genomen. De geïnterviewde waren van verschillende leeftijdsklasse en zowel mannen als vrouwen. Dit geeft een realistische weergave van de mensen op de beurs zelf. De groep is gevarieerd in leeftijd en beide geslachten komen er op af. De gemeenschappelijke overeenkomst van deze doelgroep is niet leeftijd of geslacht, maar hun liefde voor fotografie en de behoefte er iets mee te doen.
                       
Uit de interviews zijn de volgende terugkerende waarden gevonden.
·         Vastleggen van belangrijke momenten/ interessante objecten
·         Beleven
·         Herbeleven
·         Herinneringen
·         Delen
·         Exposure
·         Trots
·         Experimenteren
·         Uitwisselen van tips, informatie met gelijkgestemde

Dit zijn enkele van de waarden die wij tegenkwamen. Wat ons vooral opvalt, is dat mensen graag delen, vooral een foto lijkt hierbij als een geschikt middel beschouwd te worden. Daarnaast vinden de mensen het leuk om te praten over hun ervaring wat ook weer een vorm van delen is.
Als je hier naar kijkt, zie je vooral een groot sociaal aspect dat zich afspeelt achter fotografie.
De andere kant is meer technisch gericht. Hier zie je vaak een behoefte aan experimenteren en de resultaten die dit oplevert. Je hoort vaak terug dat mensen het zelf proberen te leren, maar wel open staan voor tips, lessen of workshops. Maar ook hierin zie je een sociaal aspect namelijk het praten met anderen om meer te leren, delen van wat je weet met anderen. Een workshop is ook vaak iets waarbij je met meerdere mensen samen iets doet.

Hoewel fotografie dus iets is wat men goed alleen kan doen, zoeken mensen manieren om het sociaal te maken. Dit kan doormiddel van pronken. Er werd aangegeven dat men foto’s online zet en geniet van de feedback en aandacht, maar dus ook delen van kennis. De foto’s zelf worden gedeeld om momenten die vastgelegd zijn te herbeleven.

Het is dus ook een manier om iets vast te leggen en behouden. Dit is vooral belangrijk bij familie momenten. Zo laat één van de geïnterviewde weten dat zij begon toen haar kinderen kwamen. Het is dus ook een manier van vasthouden van mooie, belangrijke, emotionele momenten. Die vervolgens gedeeld worden met anderen.

De waarden waar wij dan ook mee gaan werken zijn de volgende.
Delen
Gelijkgezinde
Sociaal

Deze waarden zijn diep geworteld en zullen de beleving ook echt waarde geven. Hierdoor zal het moment niet snel vergeten worden en is onze missie, welke dit ook is, geslaagd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten